Ochrona włosów wiosną

0
221

W trakcie zimy nasze włosy są narażone na znoszenie różnych warunków pogodowych. Mróz, wiatr i opady z całą pewnością nie wpływają dobrze na kondycję włosów. Noszone w czasie zimy czapki, zabezpieczają głowy przed zimnem, jednak nie są za pan brat z naszymi włosami. Powodują one elektryzowanie się włosów, a także sprzyjają łojotokowi. Jak ogólnie wiadomo przetłuszczone włosy nie wyglądają estetycznie, dlatego szukamy w sklepach specyfików, które eliminują przetłuszczanie. Niestety takie szampony wysuszają nasze włosy i działają negatywnie na skórę głowy, przez obecność detergentów, SLS (Sodium Lauryl Sulfate) oraz SLES (Sodium Laureth Sulfate). Nie ma się więc czemu dziwić, gdy nasze włosy po zimie mają zdolność do rozdwajania końcówek, są przesuszone, łamliwe i bez połysku. Złej kondycji naszych włosów nie pomaga również coraz częstsze wystawianie ich na wiosenne słońce. Promieniowanie UV niszczy wiązania białkowe i aminokwasy, z których włosy są zbudowane. Dodatkowo promieniowanie słoneczne uszkadza warstwę kory włosowej oraz utlenia melaninę, dzięki czemu kolor włosów płowieje.

Jak reanimować nasze włosy?

Na rynku jest mnóstwo kosmetyków, które zabezpieczą nasze włosy przed pierwszymi promieniami słońca. Posiadają one spore stężenie substancji nawilżających i odżywczych. Ważne, by w składzie tych kosmetyków dopatrywać się witamin, które sprzyjają naszym włosom, a należą do nich witaminy z grupy B, oraz witaminy A, D, E, H, oraz C.

Ochrona włosów wiosną – postaw na pielęgnację.

Podstawą zdrowych włosów jest ich pielęgnacja. Należy zacząć od pielęgnacji domowej. Odpowiedni szampon, jak najbardziej naturalny, bez niszczących włosy składników SLS i SLES, dobrany do rodzaju włosów będzie dobrym początkiem ich odbudowy. Należy pamiętać, aby myć włosy w wodzie ciepłej. Zimna woda nie oczyści dobrze naszych włosów i skóry z zanieczyszczeń, natomiast zbyt gorąca pogorszy ich stan.

Krok drugi – odżywka.

Należy zwrócić uwagę na stopień zniszczenia naszych włosów. Jeśli są w bardzo złym stanie, pora sięgnąć po oleje i maski, które mocno odżywią strukturę włosów. Jeśli jednak włosy nie ucierpiały tak mocno podczas zimy, można je potraktować łagodniejszymi kosmetykami. Lekkie, nieobciążające odżywki idealnie spełnią tu swoją rolę.

Suszarka czy ręcznik?

Ważnym elementem pielęgnacji jest również sposób suszenia włosów. Aby nie pogarszać ich stanu, nie można im zafundować szarpania lub tarcia ręcznikiem oraz ściskania w zawiniętym na głowie turbanie. Włosy najlepiej suszyć suszarką, której powietrze będzie skierowane ku dołowi. Temperatura i obroty suszarki nie mogą być zbyt duże. Przed suszeniem, w celu lepszego zabezpieczenia włosów, na ich końce można nanieść olejek.

Co z włosami na noc?

Włosy przed snem zawsze należy wysuszyć. Nie jest wskazane spanie z mokrymi włosami z wiadomych względów, poduszka staje się mokra, a wilgoć i ciepło sprzyjają rozwojowi bakterii. Na noc włosy najlepiej związać w luźny koczek lub warkocz.

Regularne podcinanie – za czy przeciw.

Niewiele jest zwolenniczek podcinania włosów, gdyż każda z nas nie chce tracić ich długości. Zdrowe jednak jest dla włosów skracanie końcówek. Najlepiej co 8-12 tygodni. Pozbędziemy się w ten sposób zniszczonych i rozdwojonych końców, a nasze włosy będą wyglądały estetyczniej i zdrowiej.

Ochrona włosów, a dieta.

Ważne jest dla kondycji fryzury, aby utrzymywać odpowiednią, dobrze zbilansowaną dietę, bogatą w witaminy i składniki mineralne. Najważniejszymi minerałami dla włosów są cynk i miedź, obecne w pestkach dyni, orzechach, migdałach i nasionach słonecznika. Dieta powinna obfitować w owoce i warzywa, ponieważ są one pełne witamin. Między innymi witamina A wzmaga produkcję głównego budulca włosów – keratyny, oraz zabezpiecza je przed toksynami obecnymi w powietrzu. W diecie powinno się znaleźć również białko i aminokwasy – metionina i cysteina, które wchodzą w skład keratyny. Znajdziemy je w płatkach owsianych, siemieniu lnianym i soi. Ważna jest też obecność nienasyconych kwasów tłuszczowych, które zapobiegają wypadaniu włosów. Można je znaleźć w rybach morskich oraz tłuszczach roślinnych.

Wiosna – czas do fryzjera.

W celu ratowania swoich włosów można postawić na intensywną, profesjonalną regenerację w salonie fryzjerskim. Dobrym rozwiązaniem będzie tu innowacyjna kuracja kaszmirową keratyną. Zapewni ona intensywną odbudowę włosów oraz ich nawilżenie. Zabieg pozwala również na ograniczenie codziennej stylizacji włosów. Niemniej jednak trzeba go powtarzać co 12-18 tygodni. Można również poprosić fryzjera o zmianę koloru, co odżywi i odświeży naszą fryzurę po długim, zimowym letargu.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here